Kuster 38

Kuster 38

  • Kuster 38

    De Kuster 38 is wel de meest populaire uitvoering van de Kuster serie. Vooral door haar afmetingen en haar stoere en zeer elegante uitstraling. De 38 is een echt volwassen vaartuig, dat door haar bijzondere maten van doorvaarthoogte en diepgang een bijzondere exclusiviteit in haar heeft. Met een doorvaarthoogte van 2,40 meter liggen de vele binnenwateren onbeperkt voor u open!

    Het lijnenplan van dit meervoudige knikspant vaartuig, de constructie, het gewicht, gewichtsverdeling, de gewelfde vormen van romp, opbouw en dekken geven haar veel stijfheid, een hoge stabiliteit en comfortabele vaareigenschappen. Alles wat nodig is om een echte allrounder te zijn.


    De Kuster 38 is uw ideale en trouwe reisgenoot, die u ,ook als de omstandigheden minder vergevingsgezind zijn, veilig thuis brengt.
      

    Aan Dek  
    De Kuster 38 kenmerkt zich door haar stoere en elegante uiterlijk. Haar uitstraling is de basis geweest voor heel de Kuster lijn. In de Kuster 38 liggen de zogenaamde roots voor vormgeving van de romp en opbouw. Aan het design concept is door de ontwerper veel tijd besteed. Ruime gangboorden, een veilige rvs zeereling en hoog geplaatste ventilatie voor motorruimbeluchting en vele handrelingen maken haar tot een zeewaardige dame. In de aluminium klapbare mast ,welke op het kajuitdek is geplaatst in een fraaie rvs mastvoetfundatie, kan alle noodzakelijke (navigatie)apparatuur worden gemonteerd.    

    Open kuip  
    Een zeer grote open kuip is uitgerust met banken tegen de spiegel én aan stuurboord en bakboord zijde. Hieronder bevinden zich waterdicht af te sluiten bakskisten waarin zeevast veel spullen geborgen kunnen worden. Tevens dienen de bakskisten aan stuurboord en bakboord zijde als opstaptreden naar de gangboorden. Onder de gangboorden bevinden zich legplanken waar stootwillen en landvasten als ook vlaggen en dekwasbezem een voor de hand liggende plaats hebben.

    Onder deze open kuip bevindt zich een grote berging waar ruim plaats is voor vouwfietsen en vele andere grote zaken die vaak worden genomen op langere reizen. De optionele openkuiptent biedt een perfecte beschutting tegen wind en water waardoor de leefruimte, óók bij slecht weer, sterk wordt vergroot. Ook biedt een optionele stuurstand met volwaardig stuurwiel in de open kuip, een goed zicht rondom voor varen op ruim water. Tevens is het vanaf deze stuurstand ideaal afmeren met een enkelvoudige bemanning. 

    Stuurhut / Kombuis  
    Een stevige en geïsoleerde aluminium deur verschaft toegang tot het stuurhuis annex salon / kombuis. De kombuis is ingericht met een drie pits gaskooktoestel, een koelkast en een ruime spoelbak in een fraai ingelegd kombuis blad. Hieronder is plaats voor de oven en een vuilnisbakkenlade, met daarnaast een grote goed toegankelijke provisiekast en tevens een lade voor flessenberging.   

    Een salon bank in L-vorm aan stuurboord zijde biedt ruim plaats en een comfortabele zit met goed uitzicht rondom. Door de wegneembare zit tussen kombuis en salontafel wordt er plaats gecreëerd voor vijf personen. De stuurmansstoel die aan bakboord is gesitueerd is vast maar vrijdragend van de vloer gemonteerd en biedt een veilige zit met goed uitzicht rondom. Mede hierdoor heeft men een goed uitzicht over de instrumenten en is het motorbedieningspaneel onder handbereik. Onder de vloer van de stuurhut bevindt zich het motorruim. Hierin is een sterke maar zeer stille vier cilinder Deutz diesel motor van 106 pk geplaatst die ruim voldoende vermogen verzorgt ,ook bij wind en stroming tegen.    

    Eigenaarshut  
    De eigenaarshut bevindt zich in de voorpunt van het vaartuig en heeft standaard een dubbel bed in de zogenaamde franse opstelling. Het bed is compleet uitgerust met lattenbodem en matras. Aan zowel stuurboord als aan bakboord zijde zijn ruime kasten aangebracht welke zijn voorzien van zowel hang- als leg-opstelling. Onder het bed is een diepe lade aangebracht voor het bergen van kleding. Tegen het voorschot is een fraaie boekenplank geplaatst waar menig boekwerk een plekje kan vinden. Voldoende daglicht treedt de eigenaarshut binnen middels twee klappende patrijspoorten en een goed toegankelijk vluchtluik.    


    Gastenhut  
    Aan stuurboord zijde bevindt zich na het afdalen van een drie-tredentrap vanuit de stuurhut, het gasten verblijf met een dubbel bed, voorzien van lattenbodem en matras, en ruime legkast. Hiervoor is een ruime omkleedruimte. Tevens biedt de kast de mogelijkheid van een wasmachine inbouw. Onder het bed zijn twee diepe laden aangebracht voor het bergen van diverse spullen. Daglicht treedt de gastenhut binnen middels twee klappende patrijspoorten en een goed toegankelijk vluchtluik.

    Toilet / Douche  
    Aan bakboord zijde bevindt zich tegenover de gastenhut het natte-cel gedeelte met toilet, wastafel én separate doucheruimte welke afsluitbaar is met een kunststof deur. De douche is voorzien van een extra zit, waardoor douchen tijdens zeegang mogelijk is.

    Ontwerp   Arthur Mursell
    Afmetingen   11,90 x 4,04 x 1,05 meter
    Kruiphoogte   2,40 meter
    Materiaal   Staal
    Delen  
  • Ontwerp   Arthur Mursell
    Afmetingen   11,90 x 4,04 x 1,05 meter
    Kruiphoogte   2,40 meter
    Materiaal   Staal
    Rompvorm   Multiknikspant
    Waterverplaatsing   11,5 ton
    Slaapplaatsen   2+2
    Motor(en)   Vetus - Deutz DT - 44
    Brandstoftank   1250 liter
    Vuilwatertank   150 liter
    CE-certificering   CE B
  •   Kuster A-38 nieuw model
  •   Vaartest Kuster A-38 Nautica
      Vaartest Motorboot juli 2018
      Vaartest Kuster_A38_04-2019_Wassersport
      Vaartest Kuster 38 SKIPPER-Bootshandel Nr. 9, 2019
  •   Reisverhaal London deel 1
      Reisverhaal London deel 2
  • Naam*     Adres    
    E-mail*    
    Telefoon     Land    
    Opmerkingen*    
    Contact    

    Kuster Yachts

    Kelvinstraat 2D

    8861 ND HARLINGEN

    Tel. +31 (0)517 391054

    Fax +31 (0) 517 391126

    Email: info@kusteryachts.nl

  • &nnbsp;
Kuster Yachts | Kelvinstraat 2D | 8861 ND HARLINGEN | Tel. +31 (0)517 391054

© 2015 Kuster Yachts | Links | Realisatie: Think Twice